Röda husets hemlighet
En psykologisk thriller om farmaren Pete Morgan, som bor på en avlägsen gård tillsammans med sin syster Ellen och den adopterade tonårsflickan Meg. I utkanten av Petes marker finns en skog som ingen tillåts tillträda. En dag anställs Megs klasskamrat Nath som extrahjälp på gården, och han trotsar snart förbudet att ge sig in i skogen. Regi: Delmer Daves. I rollerna: Edward G. Robinson, Allene Roberts, Lon McCallister, Judith Anderson, Rory Calhoun, Julie London m.fl. (The Red House)