Rebeller på tå
En dokumentär om världskända Les Ballets Trockadero de Monte Carlo, ett manligt balettkompani som blandar konst med humor och klassisk balett med dragkultur. Gruppen bildades för över fyrtio år sedan i New York och har sina rötter i Stonewallupproret 1969. I dag har den unika ensemblen hängivna fans världen över. Det här är en film om identitet, drömmar, kreativitet och passion som blandar rikt arkivmaterial och historia med fantastiska dansuppträdanden i Nordamerika, Europa och Japan. Vi får följa med bakom kulisserna och lära känna männen både av och på scenen.