Red Bull Rampage 2012
Red Bull Rampage som lanserades 2001 och har hållits årligen sedan 2004, tog den kreativa, obegränsade livssynen från freeride mountainbiking till tävlingsarenan samtidigt som den förblev trogen sportens grundläggande ideal. Balanserande på en sandstensrygg i det brutala landskapet nära Virgin, Utah fick åkare fritt välja vilken linje de vågade mellan en fastställd startfålla och mållinjen 1500 vertikala fot nedanför. Exakt vad som hände mellan dessa punkter har blivit legendariskt.