Hämtat från Rod Serlings tv-manus, REQUIEM FOR A HEAVYWEIGHT, med Anthony Quinn, Jackie Gleason, Mickey Rooney och Julie Harris i huvudrollerna. Historien om en boxare som till slut hamnar i världen av professionell wrestling. Muhammad Ali (presenterad som Cassius Clay) har en liten roll som en boxare.