Sången till livet
Eleanor Parker och Glenn Ford spelar i den rörande sanna historien om australienska sopranen Marjorie Lawrence i "Interrupted Melody". För operastjärnan Marjorie Lawrence (Parker) verkar livet vara perfekt - hon har en sångkarriär som tar henne över hela världen, och en man som älskar henne. Men när hon turnerar i Sydamerika, drabbas ms Lawrence av polio. Nu måste hon först kämpa för att överleva och sedan återfå kontrollen över sin kropp och återuppta livet som en världsklassdiva i denna rörande musikaliska biografi.