Sea of Shadows
I Mar de Cortés utanför Mexikos kust försöker en grupp briljanta och modiga forskare, aktivister, journalister och agenter under täckmantel rädda en utrotningshotad val som är notoriskt svår att hitta. Samtidigt måste de vara steget före de mexikanska drogkarteller och kinesiska smugglare vars förödande tjuvjakt och aggressiva metoder hotar både dem och områdets marina liv.