Serenity
Baker Dill (Matthew McConaughey) är en härjad fiskebåtskapten i Västindien, vars mystiska förflutna till sist hinner ikapp honom när hans ungdomskärlek Karen (Anne Hathaway) plötsligt dyker upp. Hon ber Dill att rädda henne och deras unga son från sin nya, våldsamma man (Jason Clarke). Snart är Dill insnärjd i ett händelseförlopp där ingenting är som det först verkade.