Shaun of the Dead
Shaun är en lätt vilsen elektronikförsäljare i London som mest låter livet passera - tills vardagen plötsligt avbryts av en blodig zombieapokalyps. Mitt i kaoset bestämmer han sig för att försöka vinna tillbaka sin flickvän Liz, rädda sina närmaste och samtidigt hålla sig ett steg före de levande döda. I rollerna: Simon Pegg, Nick Frost, Kate Ashfield, Bill Nighy, m.fl.