Slå nollan till polisen
Tennisproffset Tony Wendice (Ray Milland) misstänker att hans unga vackra hustru Margot (Grace Kelly) har en affär med den vacker Mark Halliday (Robert Cummings). I svartsjukt hat får han en f d armékamrat att mörda Margot och får det att se ut som om en inbrottstjuv gjort det. Planen går inte som planerat då Margot lyckas döda den tänkte mördaren och Tony försöker istället utmåla Margot som mördare när polisen kommer.