Slaktarens fru
När slaktaren Leo Lemke (George Dzundza) från Greenwich Village återvänder från en fiskeresa i North Carolina, vill han gärna visa sin storfångst: hans nya vackra fru, en lantlig synsk kvinna som heter Marina (Demi Moore). Men slaktarens stolhet förbyts i oro när han får höra skvaller om en synsk person vars konster förvandlar härdade stadsbor till kärlekskranka ungdomar. Doktor Alex Tremor (Jeff Daniels), den lokala psykiatern, tvivlar på Marinas såkallade krafter. Men hans fackböcker kan inte förklara den glädje hon sprider, och inte heller hans växande attraktion till henne. The Butcher's Wife är en charmerande berättelse om romantisk kärlek och magiska äventyr, och vi ser även Mary Steenburgen i en stor roll.