Smultronstället
Den gamle läkaren professor Isak Borg gör en bilresa till Lund där han ska promoveras till jubeldoktor. Med i bilen är svärdottern Marianne och på vägen möter de ett antal personer som påverkar Isak på olika sätt. Det blir inte bara till en färd genom Sverige i en tid Isak inte riktigt förstår, utan också en resa genom hela hans liv. Regi: Ingmar Bergman. I rollerna: Victor Sjöström, Gunnar Björnstrand, Ingrid Thulin, Bibi Andersson, Folke Sundquist, Gunnel Broström m.fl.