Snowpiercer
Året är 2031. Efter ett misslyckat experiment för att stoppa den globala uppvärmningen inleds en brutal istid, som dödar allt liv på jorden förutom överlevarna på tåget "Snowpiercer". Tåget färdas över hela jorden och drivs av en unik evighetsmotor. Ett klassystem präglar alltmer livet ombord på "Snowpiercer" och en revolution är på väg att starta. Regi: Bong Joon-ho. I rollerna: Chris Evans, Tilda Swinton, John Hurt, Octavia Spencer, Song Kang-ho, Go Ah-sung m.fl.