Spegeln sprack från kant till kant
Mord, filmer och kalabalik när två personer blir dödade under en filminspelning i England. Kort därefter kallas den mormoderliga amatördeckaren Miss Marple in. Hennes brorson som jobbar på Scotland Yard följer med och de började undersöka de misstänkta. Bland dem finns Jason Rudd som är filmens regissör, producenten Marty Fenn, hans fru och skådespelerskan Lola Brewster och Jasons fru Marina Rudd som är Lolas rival. Intrigen förstärks av att Marina återhämtar sig från en nervkollaps och det som bidrog till den kan ha kopplingar till morden.