Star Trek VI: The Undiscovered Country
Efter åratal av krig är federationen och Klingon-imperiet nära att sluta fred när ett klingonskt skepp nästan förstörs i en attack av Enterprise. Båda världarna förbereder sig på det som kan bli deras dödligaste sammandrabbning.