Sweet Bird of Youth
Paul Newman spelar en stilig, ambitiös och hänsynslös ung gigolo som besöker sin hemstad tillsammans med en äldre filmstjärna i den här filmversionen av Tennessee Williams pjäs. Chance Wayne (Newman) utnyttjar vem som helst för att kunna bli en filmstjärna - inklusive flickvännen han övergav och skådespelerskan som betalar för den unge mannens sällskap. Men när Chance kommer hem kan inte hans vackra yttre skydda honom från alla han har sårats vrede.