Syndikatet
Platsen är Marseille. Året är 1975. Och temat är knark. Massvis med knark, som exporteras till hela världen utifrån den okända maffiaorganisationen "The French Connection". Ingen polisman har ännu lyckats stoppa dem. Men Pierre Michel (Dujardin) drivs av ett hat så starkt mot knarksyndikatet att det överträffar alla andras. Han har gjort till sitt kall att stoppa dem. Med alla medel. Tillåtna som otillåtna.