Systrar i jeans - Andra sommaren
De fyra bästisarna från "Systrar i jeans" är tillbaka. De har precis blivit klara med sitt första år på college och står inför en fullspäckad sommar. Bridget (Blake Lively) reser till Turkiet för att delta i en arkeologisk utgrävning, medan Carmen (America Ferrera) ger sig in i ett hektiskt men kreativt sommarteaterprojekt i Vermont. Lena (Alexis Bledel) kastas mellan en ny förälskelse och gamla hjärtekrossare på designskolan i Rhode Island. Och i New York bestämmer sig Tibby (Amber Tamblyn) för att ta ett stort steg i sitt förhållande med Brian. Skratt, tårar, romanser och det där alldeles speciella jeansparet som för tjejerna samman trots att de är långt ifrån varandra allt sitter på plats i den här upplyftande uppföljaren som bygger på Ann Brashares bästsäljare!