De arga fåglarna och de gröna grisarna tar sin konflikt till en helt ny nivå i nya The Angry Birds Movie 2. Ett nytt hot dyker upp och försätter både Fågelön och Grisön i fara. Red, Chuck, Bomb och Mäktiga Örnen rekryterar Chucks syster Silver och förenar sig med sina värsta ovänner, grisarna, för att tillsammans rädda sina hem.