The Bounty
Baserat på romanen, "Captain Bligh and Mr. Christian", är detta berättelsen om ett myteri från 1789 ombord på H.M.S. Bounty där en idyllisk resa till Tahiti vänder en besättning mot dess kapten när de hittar ett tropiskt paradis och obegränsat sex, men kaptenen bestämmer sig för att lämna ön och beger sig på en farlig resa runt Kap Horn.