The Carey Treatment
När patologen dr Peter Carey (James Coburn) tar med sina västkust-motkulturmanér till ett sjukhus i Boston orsakar han snart rabalder. Läget blir än mer spänt när dottern till en av hans nya kollegor dör efter en illegal abort och dr Carey använder sina kriminaltekniska kunskaper för att försvara läkaren som anklagas för att ha orsakat flickans död.