The Dark Crystal
Njut av den otroliga filmatiseringen från Hensons arkiv i ”The Dark Crystal”. Vi reser bakåt i tiden till den långväga planeten Thra. Heja på Mystics då de kämpar för att störta den elaka Skeksis och återfå kontrollen över sin planet! När Jen, en medlem av klanen Gelfling, ger sig av för att hitta den saknade skärvan från kristallen, hamnar han ständigt ansikte mot ansikte med monster under sin farliga resa. Jen ger inte upp, han är fast besluten att återupprätta fred på planeten! Jen Hensons briljanta fantasi lägger grunden för ett animerat mästerverk som berättar en tidlös saga om hur det goda bekämpar det onda. Filmen har blivit en favorit både för barn och vuxna!