The Emperor's Club
William Hundert är en passionerad, nitisk och väldigt principfast lärare i antikens kultur och samhällsliv. När den nye eleven och senatorssonen Sedgewick Bell kommer in i hans klassrum skakas Hunderts hårt kontrollerade och genomreglerade värld i sina grundvalar. Det som börjar som en hård viljornas kamp utvecklas till en nära relation mellan lärare och elev, men allting slutar med en hård lärdom för Hundert, något som ännu ett kvarts sekel senare fortsätter att hemsöka honom.