The Flight of Dragons
Har du önskat du kunde se en drake? Eller funderat över hur de flyger eller varför de sprutar eld? Res tillbaka till en magisk tid när skyn var full av dessa fantastiska varelser i The Flight of Dragons, en bländande långfilmslång animerad version av Peter Dickinsons hyllade bok från Rankin/Bass Studios. Victor Buono, James Gregory, James Earl Jones, Harry Morgan, John Ritter och Larry Storch medverkar med sina röster i denna förunderliga berättelse som utspelar sig under den mörka tiden. Den elake röde trollkarlen Ommadon (Jones) hotar att förstöra naturen. Världens hopp är en vetenskapsman och magiker från framtiden. Den mannen är Peter (Ritter), kidnappad från 1900-talet av den gröne trollkarlen Carolinus (Morgan) för att få tag i Ommadons mäktiga röda krona. Med en eldsprutande drake, en fredlös alv och en ädel riddare som vapenbröder tillämpar Peter moden logik för att bekämpa uråldrig ondska.