The Grand Budapest Hotel
Wes Andersons THE GRAND BUDAPEST HOTEL är en berättelse om Gustave H, en omtalad concierge på ett välkänt hotell i Europa under mellankrigsåren, och Zero Moustafa, en hisspojke som blev Gustave Hs närmaste vän. Deras fantastiska äventyr innehåller en stöld och ett återbringande av en ovärderlig renässansmålning, en otäck familjefejd över en enorm förmögenhet samt en ljuvligt sockersöt kärlekshistoria. Samtidigt förändras hela kontinenten dramatiskt och så även på The Grand Budapest Hotel…Wes Anderson (”The Royal Tennenbaums”, ”Moonrise Kingdom”) står för regi och manus och i den gedigna rollistan hittar vi Ralph Fiennes, Tony Revolori, Willem Dafoe, Jeff Goldblum, Jude Law, Bill Murray, Edward Norton, Jason Schwartzman, Tilda Swinton, Tom Wilkinson, Owen Wilson med flera.