The Heat
Den ambitiösa och överdrivet strikta FBI-agenten Sarah Ashburn blir lovad en befordring – förutsatt att hon åker till Boston för att spåra upp en hänsynslös knarkboss. Vad hon inte har räknat med är att hon till sin "hjälp" får den minst sagt oborstade snuten Shannon Mullins. Tillsammans förvandlas det omaka paret till två tickande bomber som snart inte bara utgör en fara för varandra utan för alla som kan tänkas komma i deras väg...