The Hornet's Nest
The Hornet's Nest är en banbrytande och djupgående långfilm som använder oöverträffade dokumentära bilder för att berätta historien om en elitgrupp av amerikanska soldater som skickas ut på ett farligt uppdrag långt in i en av Afghanistans mest fientliga dalgångar. Vad som var planerat som en endagsräd blir nio intensiva dagar av bittra strider mot osynliga fiender i landets svåraste terräng, dit inga utländska trupper har vågat sig tidigare. Två orädda journalister, far och son, följer med soldaterna ut på krigets blodigaste slagfält. Resultatet är en intensivt realistisk filmupplevelse som ger tittarna en djupt gripande och autentisk bild av hjältemod i denna fängslande historia.