The Killing of a Sacred Deer
En mörk thrillerkomedi om den framgångsrike kirurgen Steven som utåt sett verkar leva ett lyckligt familjeliv med sin fru Anna och sina två barn. Han är dock samtidigt bäste vän med den 16-årige Martin. Denne allvarligt lagde tonåring hälsar på Steven på sjukhuset, dyker upp i hans hem och bjuder hem honom till middag med sin ensamstående mamma. Martin verkar ha någon slags hållhake på sin vuxne vän, men vad är det egentligen den udda vänskapen grundar sig i? Regi: Yorgos Lanthimos. I rollerna: Colin Farrell, Barry Keoghan, Nicole Kidman, Alicia Silverstone, Raffey Cassidy, Sunny Suljic m.fl.