Sju vågade livet
Klassisk western som bygger på Kurosawas mästerverk De sju samurajerna. En liten by i Mexico lever i skräck för Calvera och hans banditer, som varje år stjäl skörden från de svältande bönderna. Nu vill de sätta stopp för plågoandarna och anlitar sju amerikanska revolvermän för att skydda byn. Regi: John Sturges. I rollerna: Yul Brynner, Steve McQueen, James Coburn, Robert Vaughn, Charles Bronson, Brad Dexter, Holz Buchholz m.fl. (The Magnificent Seven)