The Phantom of the Opera
I Parisoperans katakomber bor ett vanställt musikaliskt geni som terroriserar operans anställda för att hjälpa den vackra Christine att få fler roller. En storslagen iscensättning av Andrew Lloyd Webbers Fantomen på Operan, inspelad på Royal Albert Hall i London för att fira musikalens 25-års dag. Filmen visas utan undertexter.