The Spirit of '45
Labourpartiets storslagna valseger 1945 är startskottet för denna dokumentär om den engelska socialismens uppgång och fall. Från socialistiska reformer och förstatligande till Thatchers nedmontering. Flerfaldigt prisbelönade regissören Ken Loach presenterar här en fängslande dokumentär om en av Storbritanniens mest turbulenta perioder, tiden efter andra världskrigets slut. Ken Loach belyser med stor skärpa Storbritannien politiska förvandling.