Tootsie
Michael Dorsey är en talangfull skådespelare, men hans krävande natur och envisa temperament har retat upp varenda producent i New York. Nu insisterar hans agent på att ingen vill anlita honom. Men Michael behöver pengar - åttatusen dollar för att vara exakt - och för att tjäna dem är han villig att spela sitt livs roll. Dustin Hoffman har huvudrollen tillsammans med Jessica Lange, Teri Garr, Dabney Coleman, Charles Durning, Bill Murray och Geena Davis i regissören Sydney Pollacks hjärtliga klassiker som förkunnade en ny era av tappat humör i Hollywood och satte en ny standard för oförutsägbar skrattkomedi.