Turbo: A Power Rangers Movie
The Mighty Morphin Power Rangers bekämpar den onda utomjordiska skurken (Hillary Shepherd). Hon är hustru till en ond herre vid namn Maligore som sitter fängslad i ett energivakuum inuti en av jordens vulkaner. Fritas han innebär det universums undergång. Divatox behöver en god trollkarl vid namn Lerigot (Jon Simanton) till vulkanen, då han har nyckeln som låser upp energifängelset. Lerigot flyr från sin planet och kommer till jorden innan Divatox hejdukar tillfångatar honom. De fem Rangers förklär sig till vanliga tonåringar, men deras hemlighet upptäcks av den tioårige Justin (Blake Foster), och han får lov att ta på sig en power-suit och bli en av dem. Zordon, Power Rangers chef, ger sitt gäng extra krafter för att motarbeta Divatox, som med sina pirater har tagit en U-båt. Uppgörelsen mellan universums goda och onda krafter inkluderar mycket karate och kickboxning runt en sjudande kittel av lava.