Ultimate Avengers 2
Jordens mäktigaste hhjältar måste återförenas i en ny gigantisk strid för att rädda mänskligheten. Det mystiska Wakanda ligger i djupaste Afrika och är okänt för världen. Ett isolerat land som ligger gömt bakom stängda gränser, strängt bevakat av dess unge kung, den Svarte Pantern. En kung som håller hela jordens öde i sina händer. Brutala utomjordiska erövrare är i antågande och kommer snart att fylla alla luftrum och kontrollera varje land i jakten på det som liger begravet under det uråldriga Wakanda. Det återstår bara ett val för Svarte Pantern – ett som går emot folkets heliga förordningar – att be om hjälp utifrån. Han vänder sig till The Avengers – Captain America, Iron Man, Tor, Giant Man, Wasp och Hulken. Dessa världens mäktigaste hjältar har kämpat mot utomjordingar förut och nätt och jämnt överlevt. De trodde det var över. De hade fel.