Under körsbärsträden
Den tystlåtne Sentaro äger ett gatukök i utkanten av Tokyo där han serverar dorayaki-plättar. Sentaros bistra uppsyn väcker intresse och sympatier i omgivningen, bland annat hos den äldre kvinnan Tokue som erbjuder honom sin hjälp. Motvilligt tackar han ja och det visar sig att hennes recept på söt bönpasta får affärerna att blomstra i samma takt som deras vänskap fördjupas. Regi: Naomi Kawase. I rollerna: Kirin Kiki, Masatoshi Nagase, Kyara Uchida m.fl. (An)