Universal Soldier: Day of Reckoning
"Jean-Claude Van Damme (Universal Soldier, The Expendables 2)och Dolph Lundgren(Universal Soldier, The Expendables 2) är tillbaka i sina parad-roller som Luc Deveraux och Andrew Scott i den fjärde delen i en av filmhistoriens stora science-fiction actionserier. UNIVERSAL SOLDIER: DAY OF RECKONING är ett actionfyllt inferno fyllt av nyutvecklade soldater och i rollen som John ser vi kampsportaren Scott Adkins (The Expendables 2). När John vaknar ur sin koma möts han av den vedervärdiga nyheten att hela hans familj slaktats vid ett inbrott i deras hus. Det enda han kan göra är att svära att han ska utkräva hämnd på mannen som sägs ligga bakom Luc Deveraux. Allt kompliceras när John plötsligt börjas jagas av en målmedveten UniSol och allt eftersom han börjar närma sig Deveraux och armén av genetiskt förbättrade soldater ledda av den förmodat döda Andrew Scott. Desto närmare hämnden han kommer inser han att han är en bricka i ett större spel och att inget han trott varit sant går att ta för givet."