Unlocked
En actionthriller om Alice som en gång i tiden var en av CIA:s mest lovande förhörsledare. Hennes karriär spårade dock ur när hon inte lyckades "låsa upp" en fånge i tid för att förhindra ett stort terrorattentat i Paris. Alice lever nu ett stilla liv på CIA:s kontor i London men kallas helt plötsligt ut på fältet igen när man gripit en misstänkt som tros ha direkta kunskaper om ett nytt och nära förestående terrordåd. I en kapplöpning med tiden måste Alice nu göra allt för att försöka stoppa en katastrofal biologisk attack mot Londons invånare. Regi: Michael Apted. I rollerna: Noomi Rapace, Orlando Bloom, Toni Collette, John Malkovich, Michael Douglas, Makram Khoury m.fl.