Daniel är en 35-årig dataprogrammerare från Pittsburgh som lever ett aktivt liv. Medans han balanserar sitt jobb och familjeliv, ägnar Daniel en stor del av sin tid till Bitcoin. Efter att han 2011 upptäckte Bitcoin så har hans passion och besatthet för krypto-valutan fötts, vilket har öppnat upp en helt ny värld. Följ med oss på vår resa genom den snabbt växande Bitcoin-världen. Vi kommer att möta entreprenörer och nyföretagare som har banat vägen för ett helt ny gränsland inom finansmarknaden. Vi tittar närmare på konkurensen inom utvinningsmarknaden och de olika subkulturerna inom Bitcoin-gemenskapen. Du möter en blandning av olika personligheter och åsikter när vi undersöker den sociala och politiska effekterna av en digital valuta baserad på Open Source. Kommer Bitcoins uppgång att leda till ett paradigmskifte som för evigt kommer att förändra vår värld?