I rollerna Víkingur Ólafsson
På albumet Mozart & Contemporaries från 2021 utforskar Víkingur Ólafsson en särskilt ymnig period i mästerkompositörens liv, samtidigt som han djupdyker i Mozarts samtida kompositörer från 1700-talet. I den här kortfilmen berättar den isländska pianisten om hur albumet skapades och avslöjar hur möjligheten att spela in i rumsligt ljud förflyttade honom närmare sin publik.