Väninnorna Savannah, Bernadine, Robin och Gloria letar alla efter samma sak: den stora kärleken. Bernadine trodde att hon hade hittat den, tills hennes man lämnade henne för en annan. Savannah och Robin är framgångsrika affärskvinnor men deras kärleksliv är verkligen utfattigt. Frånskilda Gloria försöker komma tillbaka in i matchen genom att flörta med sin nya granne… Whitney Houston och Angela Bassett har huvudrollerna i detta roliga och gripande relationsdrama om fyra kvinnor som genom sin unika vänskap stöttar varandra i vått och torrt.