Watchers of the sky
Fyra moderna berättelser om anmärkningsvärt mod, i sökandet efter Raphal Lemkins bortglömda liv - mannen som definierade begreppet genocid (folkmord) som för första gången användes i rättegångarna i Nrnberg för nazismens brott. Watchers of the sky, som inspirerat av Samantha Powers Pulitzerbelönade bok A problem from hell, förflyttar sig i tid och rum för att undersöka genocid och våldets cykler.