All of Us Are Dead
I Lee Byeong-chans labb blir en student biten av en labbhamster. Till en början verkar det ofarligt, men snart orsakar ett virusutbrott ett blodbad.
Infektionen sprider sig snabbt. Nam On-jo och Lee Cheong-san söker skydd i ett klassrum med andra, men det är kortvarigt.
När någon i gruppen skadas i ett slagsmål med en zombie kräver Lee Na-yeon att han ska förpassas ur gruppen. Utanför är staden i virusets grepp.
Undantagstillstånd har utlysts i staden. När Cheong-san separeras från resten av gruppen leder On-jo ett drönaruppdrag för att hitta honom.
Gruppen lockar bort zombier med ljud och tar sig till Cheong-san, men ett nytt hot uppstår. Nam So-ju flyr från karantänlägret.