American Sports Story
If It's To Be
Unge Aaron växer upp med stora ambitioner och enorm press angående sin fotbollskarriär, men när tragedin slår till faller hans öde i nya händer.
Consequences, with Extreme Prejudice
Inför konkurrensen på collegenivå på planen och distraktioner utanför den, lär Aaron sig att reglerna fungerar annorlunda när du är en tillgång för laget.
Aarons stjärnstatus ger honom berömmelse, men han kämpar med att motstå dolda frestelser och söker råd från en osannolik källa.
Aaron förbereder sig för NFL-draften med höga förhoppningar, men hemligheter från hans förflutna hotar att förstöra hans NFL-utsikter.
"Patriot Way". Aaron återanknyter med en gammal kärlek och söker upp en farlig ny vän.
Medan hans sjärnstatus i NFL stiger begår Aaron en våldsam handling som kastar en ödesdiger skugga över hans till synes perfekta liv.