Ant Anstead: Born Mechanic
Dolomite Sprint
Ant hoppas att restaurering och försäljning av en Triumph Dolomite Sprint från 1980 kommer hjälpa honom att kickstarta renoveringen av hans bondgård.
VW Camper: a '70s Revival
Ant har hittat en ikonisk VW Campervan som övergavs under restaureringen. Interiören behöver en fullständig renovering och fjädringen behöver fixas.
Ant köper två Jaguar XJS i hopp om att en av dem kan ge reservdelar. Men är problemet dubbelt så stort pga bromsproblem och den vingliga växelspaken?
Ant hoppas att restaurering och försäljning av en Lotus Elan från 1973 kommer att hjälpa till att betala för fler renoveringar på bondgården.
Ant hittar en extremt sällsynt Alfasud från 1980 som har varit inlåst i 35 år. Men han märker att det är problematiskt att få liv i motorn.
Ant hittar en MG Midget 1500 från 1977, precis som den första bilen han fixade som tonåring. Med små marginaler och rostproblem behöver han familjen.