Barbaren plus ett troll
Brotrollet Evan ger sig in i landet Gothmoria för att uppfylla sin dröm om att bli en resande sångare, men när han träffar den skräckinjagande och berömda barbaren Brendar, ansluter han sig till henne i hennes uppdrag att besegra en ond demon.