Cardinal
Kriminalaren John Cardinal tjänstgör i den lilla vindpinade staden Algonquin Bay i södra Kanada. Tillsammans med kollegan Lise Delorme utreder han mystiska mordfall samtidigt som han kämpar med sitt eget privatliv.