Deltagarna testas som aldrig förr när de på två dagar ska skapa en skräddarsydd dagbädd som är inspirerad av en valfri konst- eller designrörelse. I den tekniska utmaningen gäller det att karva ut en bild av programledaren Mel från ett träblock.