Dokument utifrån: Boris Johnsons uppgång och fall
En resa till maktens topp kantad av skandaler, beräkning och svek. Denna serie skildrar Boris Johnsons liv och karriär genom dem som står honom närmast, både vänner och fiender.
Boris leder kampanjen för Brexit - Storbritanniens utträde ur EU. När anhängarna till Brexit vinner en jordskredsseger i folkomröstningen blir han favorittippad som ny premiärminister. Men Boris blir förrådd av sina egna. Del 2 av 4.