Dolores: The Truth About the Wanninkhof Case
Historien om det största justitiemordet i Spaniens historia. 2001 fällde en jury en kvinna för ett mord hon inte begått. I dag, över 20 år senare, berättar Dolores Vázquez sanningen om Wanninkhof-fallet.
Rocío
När den unga Rocío Wanninkhof försvinner 1999 lämnar hon bara sina tennisskor och en blodpöl efter sig. Hennes mamma letar oförtröttligt efter henne tills hennes döda kropp hittas. Guardia Civil tror att offret och mördaren kände varandra.
Juryn som ska avgöra Dolores öde påverkas av medias rapportering om fallet. När offrets mamma pekar ut den tilltalade övergår rättegången i en procession av vittnen som backar upp åklagarsidans påståenden.