Stevens före detta älskare Ted anländer från New York. Fallon gifter sig motvilligt med Jeff Colby. Blake anlitar Michael, chauffören, för att göra undercover-arbete för Denver-Carrington.
Walter tar med Steven till en bordell. Steven får skulden för att ha saboterat Matthews rigg. Krystle pantsätter sina diamanter för att hjälpa Matthew ekonomiskt.