Nicholas önskar att han kunde ringa en vuxen. Efter faderns död kämpar han, Matilda och Genevieve för att återgå till sina dagliga - och nattliga - rutiner.
Matilda vill bli full. Genevieve anordnar en lågmäld födelsedagsfest där Nicholas, Alex och Matilda förvisas till gästhuset, samtidigt som Tellulah skruvar upp tempot i huset.
Nicholas kärleksliv går sådär. Genevives ambivalens kring Nicholas pojkvän Alex tar en olycklig vändning när de tre går ut tillsammans.
Nicholas har en mycket märklig vecka. Genevieve lovar Matilda att hon inte ska ställa till med något bråk, men hamnar ändå på rektorns kontor. Matilda vill ha svar, men Nicholas har svårt att ge några.